tirsdag 9. juli 2013

Kan jeg sammenligne Ronny Alte med en graveveps?

Gravevepsen er et særdeles lite hyggelig dyr, den legger eggene sine på et lammet byttedyr som larven spiser av, de minst vitale delene først, slik at byttedyret lever lengst mulig og holder seg ferskt.
Ikke koselig i det hele tatt å bli spist levende, vil jeg tro.

Hva dette har med Ronny Alte å gjøre?
Vel, det skjønner ikke jeg heller, men etter å ha lest bloggen hans i dag har jeg skjønt at helt grunnløse sammenligninger med dyr man ikke liker er en legitim argumentasjon mot meningsmotstandere, så jeg tenkte å følge eksempelet.
Men riktig så useriøs fikk jeg altså ikke til å være, derav denne forklaringen.

Ronny henger i dag ut Øivind Bergh for å være en nettmobber som poster hat, løgner og sprer rykter i lukkede grupper og anonyme blogger rundt på nettet.
At den eneste dokumentasjonen er en påstått skjermdump uten kontekst spiller ingen rolle, det florer visst av hatefulle løgner postet av Øivind Bergh.

Om han kan vise til alle disse bloggene?
Nei, men det spiller ingen rolle, for han kan sammenligne ham med feige og ekle fisker, så da er dokumentasjonen på plass. Eller noe.

Så vidt meg bekjent har Øivind Bergh holdt seg til å uttale seg om folks politiske ståsted, begrunnet i hva de argumenterer for og hvilke holdninger de legger for dagen, at dette er ubehagelig for noen kan jeg skjønne.
(Når det er sagt har jeg aldri sett ham kalle HPBM for nazist, noe som gjør at jeg stiller meg tvilende til ektheten av den ene biten dokumentasjon hele bloggen ble bygget på.)
Men det er ganske festlig når du, Ronny Alte, som har postet påstander både om Bergh, meg og andre på bloggen din, påstander som er langt grovere og ihvertfall ikke politiske, hyler opp om nettmobbing fordi noen har baller nok til å si hvor en del mennesker hører hjemme i det politiske landskapet.
Bloggen din i dag er et glimrende eksempel, det er et eneste langt personangrep, fullstendig blottet for fakta, men med en masse fargerike påstander.

Jeg lurer på hva slags dyr jeg blir sammenlignet med nå.... ;)

2 kommentarer:

  1. Haha bloggene og en del annet fremlegges i den rettssaken jeg venter på....

    SvarSlett
  2. Dette vare rene gode ord for alle penga. Kudos til Sturla for å sette skapet på plasse- uavhengig av hvilke dyr Alte kommer til å sammenlikne ham med.

    SvarSlett