onsdag 29. mai 2013

Hva betyr egentlig "pedo"?

Ronny Alte gjør et poeng av dette på sin blogg, med påstanden

"Helt til slutt vil jeg nevne angående det blogginnlegget vedr professoren at det er dere som benytter ordet pedofil, så vidt jeg husker er ikke det ordet nevnt en eneste gang og ordet «pedo» er greskt og betyr «barn» eller «fot»."

Njo, om betydningen av ordet "pedo" er det sikkert riktig, men at han aldri brukte ordet "pedofil" er feil, jeg regner med at han har lest innlegget han publiserte og derfor er klar over følgende innhold:

"pedosympatiserende"
"pedoskribent"
"pedobloggeren"
"pedoen"
"den jævla pedofile faenskapen som egner seg best som blandingskomponent i kunstgjødsel"

"Så det Rolf skrev betyr i realiteten «Venstreradikal BARNEprofessor med kjepphøy køllefaktor, utagerer på nett!»

Så kan dere se hvem som har dratt inn ordet «pedofil»…

Dagens lærdom, helt gratis!"


Nuvel, for det første var det altså ingen andre som dro inn ordet "pedofil" og for det andre:
Selv om det bare hadde inneholdt "pedo" og "pedoprofessoren" vil jeg tro de aller aller fleste, også de med en del vekttall i gresk, vil tolke det som "pedofil", absolutt ingen ville tro RHE mente "barneprofessor".
Så hva ordet "pedo" egentlig betyr er ikke fryktelig relevant, all den tid alle vil LESE det som "pedofil".

Til slutt vil jeg gi Alte uforbeholden støtte på et par punkter:

"Jeg registrer at de fleste her inne støtter meg når jeg sier at BARN OG FAMILIE ER FREDET!!

HELT ENIG!
Kunne ikke vært mer enig, faktisk.
Jeg vet ikke hva resten av Altes blogginlegg handler om eller hvem som eventuelt har brukt en meningsmotstanders barn (i dette tilfellet Altes, så vidt jeg klarer å skjønne) for å ramme ham, men dette er langt under lavmål.
Man legger ikke lista lavt hvis man bruker folks barn, man har gravd den ned. Dypt.

"Men håper det snart kan bli slutt på usmakelige personangrep, løgner og drittkasting. Er det noe dere lurer på kan dere benytte hjemmesiden å spørre direkte, skal svare så fort som mulig om det er saklig spørsmål!"

Også her helt enig, å krangle på sak så busta fyker er greit, personangrep er det ikke.
Satser på at Alte tar egne ord til etterretning og holder seg for god til å publisere blogginnlegg, egne eller andres, av den typen denne saken handler om i fremtiden.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar